בימי הקיץ החמים הרבה רצים חווים קושי לרוץ מרחקים ארוכים. ביקשנו ממאמן הריצה וילם לאוקס לתת כמה טיפים מעשים, לקהל הרצים החובב ולרצים למרחקים ארוכים, איך לרוץ בתנאי מזג אוויר חם! טיפים לזמן אימונים:

  1. רצוי להתאמן לפני זריחת השמש או אחרי השקיעה!
  2. כדאי לרוץ בקצב איטי יותר מהרגיל. יכולים לרוץ באותו דופק רק הקצב צריך להיות איטי יותר.
  3. לרוץ למרחק קצר יותר מהרגיל.
  4. לשתות כל 15 די כוס מים.
  5. אפשר כאימון אלטרנטיבי לרוץ במים עם חגורה, לשחות או לעשות ספינינג בבריכה!

מה קורה אם אתה חשים לא טוב במהלך הריצה? עליך להפסיק מייד לרוץ, לעבור להליכה ולפנות למקום מוצל וקריר יחסית ולקרר את עצמך במים רבים.

טיפ חשוב לזמן מרוצים:

  1. לרוץ בקצב איטי יותר מן המתוכנן!!!
  2. בכל הזדמנות שיש שיפכו מים על הראש, על העורף ועל הזרועות. המים יקררו את הגוף ויעזרו בהורדת הטמפרטורה. דאגו לעשות זאת בכל תחנת מים לאורך המסלול.
  3. רוצו עם כובע ריצה, משקפי שמש וביגוד קליל ומנדף. העדיפו גופיית ריצה שתאפשר חשיפת חלקי גוף רבים יותר.
  4. שתו יותר מים ב-24-36 השעות שלפני המרוץ.

  וילם לאוקס - מרתון מדברי אילתבהצלחה 

וילם לאוקס